משוחררי צה"ל או שירות לאומי?

בואו לחצי שנה של רווח מלא בתוכנית המשלבת עבודה חקלאית 

עם חיי קבוצה וסדנאות עומק

בואו לחוות חוויה של חיים עצמאיים, בקבוצה, עם חבר'ה כמוכם

להתגורר בקיבוץ דורות, אשר במועצה האזורית שער הנגב

לעבוד בחקלאות ולקבל מענק עבודה מועדפת מטעם המדינה על סך 9,950  

התוכנית תקיים במהלך החודשים מרץ-אוגוסט 2022

התוכנית הזאת בשבילך!

מסגרת חיים שמשלבת חוויית כניסה מהנה, מרתקת, מגדלת ותומכת אל עולם האזרחות.

חיים בקבוצה, עם ליווי והנחייה, בשילוב עבודה בענפי חקלאות שונים,
מגוון של סדנאות עומק חווייתיות מתחומים שונים והקניית כלים להתמודדות עצמאית בחיי האזרחות באמצעות לימודי העשרה עם טובי המרצים בנושאים: יהדות, תקשורת ועוד...

'הסדנא' הינה תכנית חצי שנתית הפונה למשוחררי צה"ל או שירות לאומי ומציעה מגורים ביחידות דיור בקיבוץ דורות אשר במועצה אזורית שער הנגב.

בסיום התקופה יהיו בוגרי התוכנית זכאים לקבלת מענק כספי ע"ס 9,950 ₪.

*
*

נתחיל בלמה?

מכינת מיתרים לכיש מכירה בחשיבות הרבה אשר בהקמת תוכניות המשך מעשירות, המשלבות תרומה והתפתחות, עבור צעירים, גם אחרי שבגרו את שנת המכינה וגם אם לא נכחו בשנת מכינה. החיים בקבוצה, ההיכרות עם עבודה חקלאית, ההתפתחות האישית, כל אילה מקנים לאדם מצפן פנימי וכלים להתמודדות עם אתגרי החיים ובחירות ההמשך.

תכנית הסדנא מציעה נחיתה רכה, מהנה, מלמדת ומשמעותית אל עולם האזרחות.
מסגרת התוכנית מאפשרת, חוויית חיים עצמאיים עטופה בתמיכה, בלימוד ובקסם שבלהכיר אנשים חדשים ולחיות בקבוצה.
התוכנית מספקת אפשרות תעסוקה בענף החקלאות - עבודה פיזית, מחוברת לאדמה, אשר, בתום 150 יום, מקנה לעובדים בה זכאות לקבלת מענק עבודה מועדפת מטעם המדינה.

ייחודה של הסדנא הוא בתכנים הנוספים אשר התוכנית מציעה והם חשיפה לכ4 סדנאות עומק מתחומי החיים (כגון, תנועה, בנייה, כתיבה יוצרת, מלאכות קדומות, נגרות ועוד). הסדנאות חווייתיות, מהנות ומלמדות. הן מעניקות כלים לחיים אבל בעיקר מעמיקות את ההיכרות הפנימית של משתתפי התוכנית עם עצמם, מסייעות לזהות למה נמשך הלב, לאתר את חוזקותינו ועוד.

איפה?

קיבוץ דורות. קיבוץ היושב במועצה אזורית שער הנגב. קיבוץ חי ומתחדש, עם קהילה מגוונת, חדר אוכל פעיל, בריכה, פאב צעירים ועוד. הקיבוץ יושב במעטפת של עוטף עזה ומכורח הנסיבות, גם חבריו מתמודדים בשנים האחרונות, בתקופות מסוימות, עם מציאות מורכבת. התיישבות בקהילה ומעורבות חברתית בתוכה מהווים תרומה משמעותית לחברה הישראלית.



מתי?

משך התוכנית הוא חצי שנה. התוכנית תתחיל במרץ 2022 ותסתיים בסוף אוגוסט 2022.חשוב לזכור כי על מנת לקבל מענק עבודה מועדפת, יש לעבוד חצי שנה לפחות.

עבודה:

העבודה במסגרת התוכנית תכלול עבודה בענפי חקלאות שונים (תפוחי אדמה, גידולי שדה, מטעים ועוד), ברפת (חליבה, המלטה, אחזקה ועוד) ובענפים נוספים כגון קייטרינג מוסדי ומפעל השום, בהתאם לצורך. שעות העבודה משתנות וכוללות גם עבודה במשמרות לילה. הסכם ההעסקה הינו בחוזה ישיר של משתתפי התוכנית מול המעסיק, כמו גם הגשת הבקשה למענק - בתקשורת ישירה של משתתפי התוכנית מול המדינה (כל משתתף בהתאם לימי העבודה אשר צבר).



קבוצה:

משתתפי התוכנית יגורו בדירות של 2-3 בדירה, סמוכים זה לזה, וייהנו מחיי קבוצה, בהנחיה של מדריך מקצועי. המשתתפים ייהנו ממרחב פעילות ומטבח משותפים ומעורבות בחיי הקהילה המשותפים, כולל עשייה חברתית ותרומה, חגיגת חגים משותפת ועוד.
כלכלת המשתתפים תהיה עצמית ועצמאית.

סדנאות תוכן ולימוד:

במהלך חודשי התוכנית, קבוצת המשתתפים בתוכנית תהיה מלווה על ידי מלווה מקצועי, אשר יפגוש את הקבוצה לפחות אחת לשבוע. הפגישות יכללו שיח ודינמיקה קבוצתית, שיח פתוח, הכוונה לחיי האזרחות ועוד. כמו כן, המשתתפים ייהנו מארבע סדנאות עומק, (מפגש אחת לשבוע, חודש וחצי כל סדנה) בנושאים חווייתיים ומעשירים כגון תנועה, נגרות, כתיבה יוצרת, מלאכות עתיקות, מכונאות, בנייה ושיפוץ ועוד (4 הסדנאות יקבעו בהמשך).

בנוסף, משתתפי התוכנית ייהנו מלימוד תכנים בוני זהות, מתחומים שונים, מטובי המרצים, ויוכלו לקחת חלק בפעילויות שיא והרצאות תוכן מטעם מכינת מיתרים לכיש אשר יושבת בקיבוץ.

אחת לתקופה יצאו משתתפי התוכנית לפעילות הפגתית מהנה ומגבשת כגון, טיול, סדנת שוקולד, ביקור במקום עם השראה ועוד.

דבר אחרון וחשוב, בהתאם לאופי הקבוצה, תהיה אפשרות למשתתפים להשפיע על מציאות התוכנית, להעמיק, לפתח וליזום, כל זאת בהתאם ליכולות ומסגרת התוכנית.

*
*

אז מה אפשר להרוויח מזה?

  • נחיתה רכה ומלמדת לעולם האזרחות
  • פיתוח יכולות התמודדות
  • פיתוח מיומנויות חיים בקבוצה
  • היכרות עצמית
  • אפשרות להמשיך ולהתפתח בתחום החקלאות - למי שימצא מתאים
  • היכרות עם עולם המכינות ואפשרות להמשך עבודה חינוכית - למי שימצא מתאים
  • היכרות עמוקה עם סגנון התיישבותי קהילתי פריפריאלי וצבירת ידע וניסיון בערוץ הגשמה שכזה

קבלה לתוכנית:

אם את.ה משוחרר.ת צה"ל או שירות לאומי, 
יודע.ת לראות את האחר, לא מפחד.ת מעבודה קשה וסקרן.ית להכיר מה יש לחיים להציע, 
נראה שהתוכנית הזאת בשבילך!
על מנת להתקבל לתוכנית יש למלא טופס הרשמה ושאלון היכרות
כמו כן, יתקיימו ראיון התאמה וקבלה לתוכנית

לפרטים נוספים, הרשמה ושאלות, מלאו את השאלון המצורף או השאירו פרטים בטופס, והצטרפו ליום החשיפה אשר יתקיים:

ביום ראשון, 30.01.2022, בזום (קישור ישלח לנרשמים)


*
*