התנדבות ותרומה לקהילה

המעורבות החברתית תופסת מקום מרכזי בעשייה המכינתית. המכינה מאמינה בעשייה בקהילה הקרובה, כל שבוע באופן קבוע ורציף, כאשר מדי פעם נערכים אירועים מיוחדים כמו קייטנות, מסיבות, אירועים וכדומה. כמו כן לקראת החגים אנו מעצימים את הפעילות ועורכים פעילויות מיוחדות.

התפיסה המנחה הינה שותפות עם כמה שיותר גורמים בקהילה, אנו באים להכיר את הקהילה, ללמוד מאופיה ומחוזקותיה ולחזק במקומות שמבקשים מאיתנו. אנו מאמינים כי המפגש עם האנשים בביתם הוא כלי משמעותי לגישור ולפריצת המחסומים, שהם בעייתה המרכזית של החברה הישראלית.

ההתנדבות הקבועה נערכת כל שבוע וכוללת בין חצי יום ליום מלא של התנדבות (מותנה בשלוחה). מקומות ההתנדבות מגוונים מאוד, ומשתנים משלוח לשלוחה, וכוללים התנדבות בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, הפעלת מועדוניות, מפגשים עם קשישים, התנדבות בכפרים של חוסים בעלי מוגבלויות, יצירת ושימור גינות קהילתיות, עזרה במרכזי קליטה, הפעלת ספריה, הדרכה בתנועת נוער ועבודה בענפי משק בקיבוץ.
בעבודה הפרטנית החניכים עוזרים לילדים מתקשים ולנוער בסיכון, משמשים מעין "אחים גדולים", מבקרים בבתים ועוד פעילויות שונות.

מעבר לכך, הם נוטלים חלק בארגון פעילויות קבוצתיות, כדוגמת הפעלת קייטנה לילדים נזקקים בפסח ובקיץ, הפקת אירועי חנוכה ופורים בבתי הספר ובמועדוניות ושותפות בטקסים בימי הזיכרון בישובים.